Výsledky vyhledávání v sekci Bleskovky na dotaz denní dávky

Jak zahnat večerní hlad - HotModa.cz

access_time15. květen 2020personRedakce

S úderem 8. hodiny večerní, kdy často zasedneme k televizi, nás často začne honit mlsná nebo míváme dokonce hlad. Někdo doslova vyluxuje ledničku, někdo zase spíž, ale většinou to dopadá špatně. Zkrátka sníme všechno, co nám přijde do cesty. Pak přichází na řadu výčitky a nejen to. Jít spát s plným žaludkem také není nic příjemného. Tyto večerní nezvladatelné chutě se dají zahnat jednoduchými triky. Čtěte dále.První a velmi důležitá skutečnost je, že pokud budete už během celého dne jíst rozumně, večerní žravka se nedostaví. Pokud si dáte vydatnou snídani, která vám dodá energii, menší svačinu, oběd, odpolední svačinu a vyváženou večeři, nebo alespoň celkem 4 jídla během dne, pak vás s velkou pravděpodobností noční hlad trápit nebude. I správný pitný režim zajistí večerní pohodu. Když si budete chodit každý den lehnout ve stejnou dobu a budete dodržovat pravidelný denní režim, než by se dostavil hlad, přijde na vás spaní. Tuto pravidelnost si tělo zapamatuje a potěší vás tím, že nebudete mít nečekané chutě a vlčí hlad. Hlavně večeřet byste měla vždy ve stejnou hodinu. Pokud po večeři pociťujete hlad, nutně potřebujete něco slupnout a už se blíží doba, kdy si půjdete lehnout, je lepší něco menšího sníst, než jít spát s prázdným žaludkem. Sáhněte např. po kousku zeleniny (mrkev, rajče, okurka, paprika apod.), po ovoci jako je jablko, banán, ananas nebo citrusy. Vzít si můžete i bílý jogurt, kefír, podmáslí, hrstku ořechů (mandle, kešu), slunečnicová semínka, sklenku teplého mléka, sýr nebo vajíčka.  A co na večer určitě nejezte? Vyhněte se jakémukoli smaženému, tučnému nebo sladkému jídlu. Nejezte na noc uzeniny, pečivo, tučné maso, brambory nebo těstoviny. Pokud máte velkou chuť na čokoládu, dejte si 3 čtverečky čokolády s vysokým podílem kakaa (70% a více).  

folder_openPřiřazené štítky

Chia semínka - Hotmoda.cz

access_time04. červen 2020personRedakce

Chia semínka nám jsou známa již z dob Aztéků a Mayů, ale i přesto se své popularity v západním světě dočkaly až v posledních letech. Jde o semínka šalvěje hispánské. Původně pochází z Latinské a Střední Ameriky. Chia semínka na sebe dokáží vázat velké množství vody, což hydratuje naše tělo zevnitř, jsou bohatá na proteiny, sacharidy a tuky, zároveň jsou bohatým zdrojem vápníku, vlákniny a v neposlední řadě i antioxidantů.Můžete je do svého jídelníčku přidat hned několika způsoby. Možná vás tento článek přesvědčí a oblíbíte si je stejně jako já.Posilují kosti a zubyJedním z nejdůležitějších faktů o Chia semínkách je, že obsahují velké množství vápníku. Údajně je ho v nich dokonce pětkrát více, než v mléku. Jedna dávka Chia (28 gramů) obsahuje asi 18% doporučené denní dávky vápníku. Pokud mléčné výrobky příliš často nekonzumujete, jsou jejich hodnotnou náhražkou.Pomáhají regulovat cukr v krviDalším velmi důležitým faktem je, že regulují cukr v krvi, což z nich dělá významného činitele v boji s cukrovkou. Zlepšují tráveníSemínka Chia jsou bohatá na vlákninu, tím jsou velmi užitečná pro náš trávící systém. Jsou jedním z nejlepších přírodních prostředků proti zácpě, regulují záněty a pomáhají snižovat hladinu cholesterolu. Podle všeho by nám pouhých 28 gramů mělo poskytnout asi třetinu požadované denní dávky vlákniny. Nahradí vejcePři styku s tekutinou Chia semínka až 12x zvětší svůj objem. Vytvoří kolem sebe jakoby želatinovou vrstvu. Například při pečení jimi můžete nahradit vejce. Smíchejte jednu lžíci Chia se třemi lžícemi vody a vytvořte si tak skvělou náhražku vajec. Jsou bezlepkovéV dnešní době představuje intolerance na lepek stále větší problém. Chia semínka jsou bezlepková a přesto jsou pro tělo stejně přínosná jako obiloviny. V případě, že máte bezlepkovou dietu a ještě jste je do svého jídelníčku nezařadilu, určitě je vyzkoušejte.Chia jsou plná bílkovinProtože obsahují vysoké množství bílkovin a vlákniny, dodají vám pocit sytosti. Budete se cítit spokojení a plní déle. Zároveň vám pomohou potlačit chuť na různé dobrůtky mezi jednotlivými jídly. Jedna porce Chia semínek by měla obsahovat přibližně 10% doporučované denní dávky bílkovin. To je docela působivé, vzhledem k tomu, že většinu jídel, která jsou bohatá na bílkoviny, tvoří masné výrobky.Bohaté na minerály a antioxidantyChia semínka jsou bohatá na antioxidanty, což jsou úžasné látky, které chrání tělo před volnými radikály. Mají také dlouhou životnost a vydrží téměř dva roky, aniž byste je museli mít v chladném prostředí. Zároveň jsou bohatá na minerály. Dvě lžíce obsahují 18% doporučené denní dávky vápníku, 35% fosforu, 24% hořčíku a 50% manganu. Obsahují třikrát více železa než špenát, dvakrát více draslíku než banány a sedmkrát víc vitamínu C než pomeranče. Docela působivé, že? Chia semínka jsou pro tělo přínosná hned v několika ohledech a jsem si zcela jistá, že jsem všechny jejich klady nezmínila. Pomozte mi a přidejte sem do komentářů další jejich benefity. Já osobně jsem si je moc oblíbila. A co vy? Už jste je vyzkoušeli? Přidávám je do ovocných šťáv a často je jen tak suché zapiji vodou. Jak je konzumujete?

folder_openPřiřazené štítky

Probuďte se každé ráno krásnější - Hotmoda.cz

access_time16. červen 2020personRedakce

Spíte ráda? A víte, že během spánku můžete zkrásnět? I když to zní zpočátku divně a možná i nepravděpodobně, během spánku na sobě můžeme pracovat, resp.pracovat na tom, abychom byly krásné. V noci lze především pečovat o pokožku celého těla i obličeje, o vlasy i o celkovou psychickou pohodu. Stačí znát pár jednoduchých tipů, jak na to.Vždy se probouzet do růžova vyspaná, se zářivou a jemnou pletí a hebkými vlasy není nic složitého. Pokud se budete řídit několika zásadami, poznáte jaké to je, probudit se krásná.HydrataceAť je vám 20 nebo 40 let, vždy dbejte na to, aby pleť byla před spaním nejdříve řádně vyčištěná, pak hydratovaná. Ne nadarmo jsou noční krémy mastnější a hutnější než denní, ne nadarmo se na noc používají oční krémy. Pokud je vám 28 a více, pak si pořiďte krém proti vráskám, tzv. anti-aging a klidně i oční krém, který aplikujte velmi jemným vklepáváním. Nezapomínejte ani na balzám na rty. I rty stárnou rychleji, čím více bývají popraskané a vysušené. Kromě hydratace pleti je nutná také hydratace pokožky celého těla, zejména pak rukou. Čas od času se vyplatí jít spát s maskou na ruce, i když budete muset přežít noc v bavlněných rukavicích.Spaní na zádechI když to mnohým z nás nepřijde příliš pohodlné, spaní na zádech je obecně nejlepší polohou, kterou při spánku můžeme zaujmout. Pokud spíte na boku, můžete mít dříve vrásky, a to jak v dekoltu, tak na na obličeji. A když spíte na břichu, tak je to ta nejhorší možnost, protože vzniká velký tlak na orgány. PolštářMáte po ránu napuchlé oči? Důvodem může být velmi nízký polštář. Polštář je při spánku oporou krku a hlavy. Měl by být pružný, např. z paměťové pěny nebo jemného hedvábí. Co se týče povlaku na polštář, pro náš obličej je ideální jemný hedvábný nebo saténový povlak naplněný 100% hedvábnými vlákny. Tato vlákna mají chladivý efekt, díky němuž se vám bude příjemně spát a povrch je velmi jemný, takže nezpůsobuje otlaky, tření apod.Co jíst a pít před spanímŽe se na noc nemáme nacpávat, o tom všichni dobře víme. Nejíst na večeři nic a jít spát s prázdným žaludkem je ale také hloupost. Jídlo, které jíte večer nebo dokonce v noci, by mělo být lehce stravitelné a zdravé. Ideální je sníst nejpozději hodinu před usnutím. Vyhnout byste se měla smaženým pokrmům, sladkostem, fastfoodu a tučnému masu. Ideální je zelenina, ryby, kuřecí a krůtí maso, mléčné výrobky a některé ovoce. Před spaním můžete vypít sklenku čisté vody, hrnek meduňkového čaje, případně trochu podmáslí. Napijte se  naposled zhruba půl hodiny před usnutím. O tom, že alkohol dehydratuje, asi nemá smysl mluvit. Alkohol na noc vám zkrátka na kráse nikdy nepřidá.VlasyPokud máte delší a husté vlasy, je vhodné spát s volnějším vysokým copem. Zabráníte tak umaštění vlasů od pleťového krému nebo oleje. Na noc navíc můžete na konečky vlasů aplikovat vyživující oleje. Pokud použijete jen menší množství do konečků, není potřeba vlasy ráno umývat.VzduchV místnosti, ve které spíte, by neměl být příliš suchý vzduch. Pomoci vám může zvlhčovač vzduchu, v zimě pak např. mokrý ručník umístěný na topení. A nezapomeňte, že ve větrané místnosti se spí mnohem lépe.

folder_openPřiřazené štítky